Hokitika Gorge - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van wilma versloot - WaarBenJij.nu Hokitika Gorge - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van wilma versloot - WaarBenJij.nu

Hokitika Gorge

Blijf op de hoogte en volg wilma

25 November 2017 | Nieuw Zeeland, Hokitika

hallo allemaal.

Vanuit een nog steeds zonnig en aangenaam qua temperatuur Hokitika een verslagje van het eerste tripje dat ik gemaakt heb.
Zaterdagmiddag ben ik zelf met de auto naar de Hokitika Gorge(=kloof) gegaan, een ritje van een klein half uur. De laatste dagen was het water in de rivier steeds van een prachtige blauwe kleur, dat het haast niet anders kon dan dat het water bij de oorsprong ook zo mooi was. Het verveelt nooit om er naar toe te gaan en er is de laatste jaren veel aan gedaan om de wandeling er naar toe nog beter aan te leggen. Het grote probleem voor mij is de swing bridge, niet zo zeer qua hoogte maar het ding wiebelt (swingt) nogal als je erover heen loopt. Ik wacht dus ook altijd tot ik er alleen over heen kan en dan nog moet ik mezelf steeds moed inspreken, maar het is wel de moeite waard. Helaas....mijn grote vrienden, de sand flys waren ook in grote getale aanwezig. Ze prikken gemeen en je krijgt er akelig jeukerige bultjes van, ze hebben het vooral op toeristen voorzien, de Kiwi's (NZ ders) zijn er blijkbaar immuun voor.Ik had er niet aan gedacht en had dus ook geen insectenspray bij me.
Het links rijden was wel weer even wennen, maar als je maar steeds onthoudt: Driver in the middle of the road, gaat het wel.
Ik probeer bij dit verslagje wat foto's te plaatsten, van de eerste dag bij het Okarito viaduct en van de Gorge.

Verder lees ik erg veel en ik heb al weer 2 blokken af van mijn Dear Jean quilt. Ik had mezelf nog wat dikke boeken opgestuurd waar ik thuis nog niet aan toe was gekomen.Ook heb ik een 10 baen kaart gekocht voor het zwembad, daar zijn we gisteren weer mee begonnen.
Jesper is bijna klaar met zijn schooljaar en moet aankomende week nog 1 examen doen, dan heeft hij vakantie tot februari. Hij heeft een leuk baantje, hij is life guard in het zwembad hier. Hij kan dat straks ook weer goed met school combineren als hij in februari weer moet beginnen. Hij gaat dan naar term 12 (jaar 4 ) van de High school.

7 december ga ik met Jose mee naar het werk en ga daaraan de social workers en de wijkverpleegkundigen iets vertellen over euthanasie in Nederland, heel summer hoor, maar er zijn mensen die er hele vreemde voorstellingen van hebben hoe dat in Nederland gaat.

14 december komen Erik, Angelique en Kasper naar Nw Zeeland, het meeste van hun reis hebben ze nu georganiseerd. Zij gaan er samen wat dagen op uit en dan blijft Kasper bij mij. In die tijd zijn Jose en Jesper in Nederland in mijn huis.Ik pas hier dan op de poezen en de hond Ted.

Volgend weekend gaan we naar Hanmer Springs, de bronnen baden. Daar ontmoeten we Jacinta, een vriendin van Jose uit Christchurch, met haar familie. De rit er naar toe is erg mooi over de Lewis Pass. Hopelijk dan ook weer wat mooie foto's.

Voor nu allemaal een goed weekend gewenst en een lieve groet voor jullie allemaal.
Wilma

  • 26 November 2017 - 10:24

    Enny:


    Hallo Wilma! Heb net erg genoten van je verslag en die prachtige foto's. Ja, zo'n brug is vreselijk,dat heb ik ook ervaren in Joegoslavië. Links rijden is even wennen. Hopelijk zijn de wegen daar niet zo druk. Veel succes met je lezing over euthanasie. Een dezer dagen wil ik Face-time met je proberen! Hartelijke groeten, ook van Wim.

  • 26 November 2017 - 10:40

    Diane:

    Wat is het er prachtig, gaaf! En die brug, dat kan ik me helemaal voorstellen, die ziet er ENG uit! In het vervolg maar een flesje anti insect in je tas doen en laten, ben wel benieuwd!
    Groetjes aan José en Jesper.

  • 26 November 2017 - 11:40

    Clary:

    Hoi Wilma, wat heb je weer een mooi verhaal en super fotos"s. Ik heb ze ook aan Frans laten zien om hem op te warmen voor Nieuw Zeeland. Je hebt mooie vooruitzichten, je kinderen komen super! Groetjes Clary

  • 26 November 2017 - 13:26

    Wil Van Der Linden:

    Hoi Wilma

    Lekker je verslag gelezen en de mooie plaatjes gezien!
    ben benieuwd naar de ervaring van je lezing dat moet natuurlijk in het engels!
    Groetjes uit een koud en nat Purmerend en tot mails!!

  • 26 November 2017 - 13:38

    Gerda:

    Hey Wilma, wat een prachtige foto's heb je gemaakt. En geweldig om te lezen met wat je allemaal meemaakt. Groeten Gerda

  • 26 November 2017 - 14:45

    Trudy:

    Hoi Wilma,

    Wat een prachtige foto's weer en een mooi verslag!
    Die Brug............. Nou vindt het knap hoor dat je daarover gaat!
    Mij niet gezien.
    Groetjes aan Jose en Jesper. Ze mogen wel extra warme kleren meenemen. Het is hier koud!!!!!!!!

  • 26 November 2017 - 15:27

    Yvonne:

    Hé Wilma,
    Geweldig die foto's, hopelijk komt je telelens nu goed van pas.
    Ik ga weer van je verhalen genieten, deze verhalen zijn alvast weer prachtig.
    Heerlijk 6 maanden, oh wat toch geweldig dat dit voor jou mogelijk is nu.
    Groetjes Yvonne

  • 26 November 2017 - 15:54

    Dinie:

    Hallo Wilma.
    Mooi verslag en bedankt dat we mogen meegenieten van jouw reis. Die brug kan ik me voorstellen, ik zou ook tonnen moed moeten verzamelen. Maar ja als je iets echt wilt..... en wat heerlijk is de overwinning dan
    Fijn dat kinders en kleinkind komen. Veel plezier...groetje Dinie

  • 26 November 2017 - 19:37

    Marjan:

    Zooo gaaf Wilma. ..

  • 27 November 2017 - 11:08

    Wil Z :

    Oh Wilma, heel mooi je verslag te lezen! Wat een geweldige natuur. Die varens zeg, wat een prachtige plaatjes! Het water blauwer dan blauw.
    Heerlijk om er op uit te gaan en dit te zien! GENIETEN dus, met onze hartelijke groet uit een nat Nederland.

  • 28 November 2017 - 13:20

    Jetty:

    Hai Wilma het ziet er weer heel mooi uit! Heel herkenbaar. Hier heel veel regen. Naud gezellig te logeren gehad en met de beide mannen (Sybrand en Naud) naar Bergambacht om mee te helpen knotten en zagen van bomen bij Greeth. De knotploeg was er weer. Je begrijpt , dat was een feestje. Naud is door Andréa opgehaald bij Greeth. Met de boys gaat het goed. Wessel is zeer goedlachs en zit nu geheel op de flesvoeding ., Druk aan het breien. Geniet ervan en de hartelijke groeten., Veel liefs van hier Jetty.

  • 01 December 2017 - 15:49

    Eline :

    Hee Wilma!

    Leuke verhalen om te lezen! :) Uiteraard ook prachtige plaatjes.
    Misschien krijg ik Rick nog een keer zo ver.
    Hier is het lekker druk, ook hebben we eindelijk een aannemer die in jan/feb. gaat beginnen,
    dus tegen de tijd dat jij terug bent zijn we in ieder geval begonnen! ;)
    Heel erg genieten samen met Erik, Angelique en Kasper.. en veel succes met je lezing!
    Ben benieuwd hoe het gegaan is!

    Liefs Eline

  • 04 December 2017 - 21:43

    Elly Van Der Geest:

    Heeeey Wilma...ik ben ook zover. Leuk om ook een beetje mee te genieten in Nieuw Zeeland. Wat een prachtig land zeg. Ooit hoop ik hier ook een keer naar toe tegaan. Wat zal jij intens genieten van de prachtige natuur. Wat leuk dat je zoon schoondochter en kleinzoon je komen bezoeken .Geniet en ik zal je volgen...mooie foto,s fotograaf:)
    Groetjes en liefs Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wilma

Op deze site kunnen jullie mijn ,alweer 6e, reis naar Nw Zeeland volgen. Ik probeer regelmatig een stukje te schrijven en foto's te plaatsen. Daar kun je eventueel een reactie onder plaatsen, maar als je mij persoonlijk wilt e-mailen dan kan dat op mijn eigen e-mailadres; wiggletails.oes@planet.nl

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 21804

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 16 Mei 2018

6 maanden naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: