Weer "thuis" - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van wilma versloot - WaarBenJij.nu Weer "thuis" - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van wilma versloot - WaarBenJij.nu

Weer "thuis"

Blijf op de hoogte en volg wilma

20 November 2017 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Hallo allemaal.

Vanuit een heerlijk warm Nw Zeeland even een kort berichtje.
Na een prima reis kwam ik vrijdagmiddag in Christchurch aan. Ja, prima, want ik heb, weliswaar met een temazepammetje, toch 2 x een korte periode kunnen slapen op dat lange stuk van Dubai naar Sidney. En.... ik had 2 aardige Engelse dames naast me zitten die op weg waren naar Sidney voor een korte vakantie. Zelfs op dat immens grote vliegveld van Dubai ging het nu goed en was het duidelijk. Je gaat daar met een trein van Terminal A naar Terminal C.
Het was heerlijk om Jose weer te zien en het blijft altijd een beetje thuiskomen in NZ. De 1 e nacht doorgebracht in Christchurch en de volgende dag op weg naar huis, nadat we eerst nog wat gewinkeld hadden in Spotlight, een quiltzaak waar ze allerlei korting hadden.
Je begrijpt dat ik me dus weer ernstig te buiten ben gegaan aan mooie stofjes voor mijn "Dear Jane".
Het was prachtig weer, rond de 20 graden, het was dus weer een schitterende rit naar huis.

In Hoki eerst Jesper begroet, die nu meer dan een kop boven mij uitsteekt en Ted, de Old English Sheepdog die ik voor het laatst heb gezien toen hij 5 weken was en Jose en Jesper hem gingen uitzoeken.Zelfs de 2 katten Tomtom en Coco kenden mij nog en kwamen me begroeten. Vooral Co is erg schuw, maar ik vond het bijzonder dat hij mij nog kende.
Verder heb ik nog niet zoveel gedaan, al wel weer bijna 2 boeken uitgelezen, heerlijk is dat als je daar weer de rust voor heb.Vlak voor ik weg ging heb ik nog wat boeken naar mezelf hier opgestuurd voor het geval ik niets te doen heb!

Dit weekend ook uitgebreid gefacetimed met Erik en Angelique over hun plannen als ze hier zijn 14 december. Wat een geweldige uitvinding is dat facetimen toch.

Dit was het voor nu weer even.
Lieve groeten voor jullie allemaal vanuit een heerlijk Nw Zeeland.
Wilma

  • 20 November 2017 - 07:17

    Clary:

    Wat fijn dat het als thuis voelt. dat je nog maar vele boeken mag lezen, heerlijk!

  • 20 November 2017 - 10:24

    Trudy:

    Nou die heerlijke temperaturen mag je hier wel heen sturen!
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is........
    Veel plezier en vooral genieten! Goetjes aan Jose en Jesper!

  • 20 November 2017 - 15:03

    Wil Zwaving:

    Dag Wilma,
    Wat fijn dat je lange reis goed is verlopen en dat je geniet van de warme ontvangst.
    In je eentje reizen:bewonderenswaardig! We gaan je volgen en genieten van je verslag. Alle goeds,lieve groet

  • 20 November 2017 - 17:00

    Enny Den Bezemer:


    Geweldig dat de reis zo goed verlopen is. Hoop dat je niet ziek geweest bent. Heb je vanochtend al een berichtje gestuurd, maar is niet verzonden. Hopelijk gauw face-time! Hoop dat je dit bericht krijgt, ik zal wel iets fout doen.

  • 20 November 2017 - 21:10

    Jetty:

    Hai Wilma fijn , dat je een goede reis hebt gehad en nu volop kunt genieten. Hier weer de hele dag regen en de vorige week in het Zwarte Woud hebben wij zelfs de hele week sneeuw gehad, dus niet golfen maar lekker wandelen en zwemmen. Hartelijke groeten . ook aan José van ons drietjes . Veel liefs Jetty.

  • 20 November 2017 - 21:26

    Hillie:

    Hallo wilma,

    Fijn dat je een voorspoedige reis hebt gehad. Het is toch een hele onderneming. Veel plezier en we kijken uit naar je reisverslag. Groeten aan José en Jesper.
    Lieve groet, Hillie

  • 21 November 2017 - 11:16

    Annie Versloot:

    HOI wILMA LEUK JE BERICHT, WENS JE EEN FIJNE TIJD, WEET JE DAT HET VANDAAG 61 JAAR GELEDEN IS DAT JIJ MIJN BRUIDSMEISJE WAS, HET WAS TOEN VIES MIEZERIG WEER, VANDAAG HIER OOK, JIJ ZIT LEKKERDER. LIEVE GROET

  • 21 November 2017 - 17:24

    Josephien:

    Hoi Wilma, Fijn dat de reis goed verlopen is, het is toch een reis van heel wat uurtjes. en nu maar genieten van het mooie land en de warmte en een goed voor uitzicht dat je zoon in december komt geniet er samen van groetjes Josephien

  • 22 November 2017 - 14:25

    Agnita:

    Hoi Wilma....wat fijn dat je een goede reis hebt gehad....en leve de temazepam..haha.
    Nu lekker gaan genieten en in de reisafstand...heb je wel verdiend. Doe José en Jesper de groeten v me.
    Tot horens...lfs Agnita

  • 25 November 2017 - 20:57

    Geesje Abbing:

    Hallo Wilma,

    Van Josephien hoorde ik dat je met vakantie in Nieuw Zeeland zit. Van haar heb ik je adres ( blog ) gekregen zodat ik je een berichtje terug kan sturen.
    Ik heb je verslag gelezen en begrijp dat je je al weer helemaal thuis voelt, het lekker weer is en zelfs de beesten je nog herkennen. Leuk is dat.

    Josephien en Hennie zijn net weg. We zijn samen naar ,, Gees in wintersfeer,, geweest.
    Erg gezellig en goed weer ook al is het wel koud. Het was dan ook erg gezellig druk in Gees.
    Hebben niets gekocht ondanks dat er vele leuke dingen te koop waren, maar waar moeten we het neer zetten. Ons huis staat al zo vol. We zouden eens wat moeten opruimen, maar ja ik mag nu eenmaal graag wat verzamelen. Gooi dan ook niks weg. Hans heeft al voor gesteld om het volgend jaar met ,,Gees in wintersfeer,, ook mee te doen en de hele ratte plan te verkopen. Maar daar ben ik niet voor.

    Morgen gaan we brunchen bij van der Valk in Emmen. In plaats van een sinterklaasfeestje. We weten niet wat we moeten kopen en de kleinkinderen zijn nu al zo groot dat ze niet meer in de Sint geloven. Het is weer eens wat anders en leek ons wel leuk.

    Geniet van je vakantie, groetjes Hans en geesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

wilma

Op deze site kunnen jullie mijn ,alweer 6e, reis naar Nw Zeeland volgen. Ik probeer regelmatig een stukje te schrijven en foto's te plaatsen. Daar kun je eventueel een reactie onder plaatsen, maar als je mij persoonlijk wilt e-mailen dan kan dat op mijn eigen e-mailadres; wiggletails.oes@planet.nl

Actief sinds 14 Feb. 2010
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 21775

Voorgaande reizen:

15 November 2017 - 16 Mei 2018

6 maanden naar Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: